Η λύση στο κυκλοφοριακό περνά και από την υποστήριξη των ΜΜΜ

«Κολλημένοι» στην κίνηση μέσα στα αυτοκίνητά τους μένουν επί ώρες οι οδηγοί στους δρόμους της υπομονής στην Αθήνα, όπου η κυκλοφοριακή συμφόρηση έχει εξελιχθεί σε ένα δυσεπίλυτο γρίφο, τα τελευταία πολλά χρόνια.

Το σχεδόν μόνιμο μποτιλιάρισμα στον Κηφισό, με συνέπεια την αδιανόητη ταλαιπωρία των οδηγών σε έναν από τους μεγαλύτερους οδικούς άξονες του Λεκανοπεδίου, αποτελεί μια πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν κάτοικοι, διερχόμενοι, αλλά και επισκέπτες της Αθήνας.

Ο συγκοινωνιολόγος Γιώργος Γιαννής, καθηγητής Διαχείρισης και Ασφάλειας της Κυκλοφορίας και Διευθυντής του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του ΕΜΠ, μίλησε στον Αθήνα 984 και στην Τασούλα Επτακοίλη για τα θεμελιώδη λειτουργικά ζητήματα της πλέον επιβαρυμένης αρτηρίας στην Αττική.

Τι φταίει για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στον Κηφισό;

Σύμφωνα με τον ίδιο, «η απάντηση πρέπει να αναζητηθεί στη διαμόρφωση του άξονα και στην διαχείριση της κυκλοφορίας, σε όλο το μήκος του. Με τα σημερινά δεδομένα, αλλού στον Κηφισό υπάρχουν τρείς λωρίδες, αλλού τέσσερις και αλλού πέντε, κάτι που λόγω της σύγκλισης των οχημάτων οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε συμφόρηση. Κύρια ζητούμενα είναι η δημιουργία ενιαίας διατομής για το σύνολο της κυκλοφορίας στη λεωφόρο, αλλά και η ολοκληρωμένη διαχείρισή της».

Όπως εξήγησε «η έλλειψη ολοκληρωμένης διαχείρισης σε σχέση με τα συμβάντα σημαίνει πως από ένα ατύχημα μόλις 5 λεπτών, δημιουργείται κίνηση σε μήκος χιλιομέτρου. Σε περίπτωση που διαρκέσει μισή ώρα, τότε είναι αντιστοίχως περισσότερα και τα χιλιόμετρα της κίνησης».

Στη Αττική Οδό όμως η κατάσταση είναι διαφορετική.

«Εκεί τα συμβάντα αντιμετωπίζονται είτε με κάμερες, είτε με οχήματα, με εξαίρεση την ημέρα της μεγάλης χιονόπτωσης το 2022» λέει ο κ Γιαννής.

Και εφιστά προσοχή σε αυτά τα δύο θέματα, δεδομένων των ελλείψεων.

 «Όταν η Περιφέρεια δεν έχει υποστήριξη από συγκοινωνιολόγους, είναι δύσκολο να γίνουν αντιληπτές οι κρίσεις και να βρεθούν λύσεις. Χρειάζεται τεχνογνωσία αλλά και προϋπολογισμός. Στόχος κάθε σύγχρονης πόλης οφείλει να είναι η εξυπηρέτηση του κοινού και γι’ αυτό τον λόγο χρειάζεται να δοθεί προτεραιότητα στα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς. Μόνον έτσι θα μπορέσουν να εξυπηρετούνται καλύτερα οι πολίτες. Γιατί εμείς προσπαθούμε να λύσουμε το πρόβλημα των λίγων, που δεν λύνεται. Πρέπει να υποστηρίξουμε τα ΜΜΜ».

Συνέντευξη στην εκπομπή Τα Δικά μας Απογεύματα στον ραδιοφωνικό σταθμό ΑΘΗΝΑ 9.84 τον Ιανουάριο του 2023

2024-01-25T18:45:40+00:00 January 5th, 2023|Categories: Uncategorized|

Leave A Comment