Ο νέος ΚΟΚ και το νέο σύστημα καταγραφής παραβάσεων

Ποια είναι τα δεδομένα της Αθήνας από τον νέο ψηφιακό χάρτη για τα τροχαία ατυχήματα και τι ρόλο παίζει η κουλτούρα;

Τα δεδομένα μας λένε ότι το κέντρο της Αθήνας δεν είναι το πιο επικίνδυνο και αυτό διότι την ημέρα έχουμε μεγάλη συμφόρηση. Η συμφόρηση είναι σύμμαχος της οδικής ασφάλειας. Όταν πηγαίνουμε αργά ή ακόμα και αυτές οι παρανομίες που γίνονται με τα σταθμευμένα, μειώνουν την ταχύτητα και μειώνονται και τα ατυχήματα. Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στα προάστια στα οποία ειδικά το βράδυ, μπορούν να αναπτυχθούν μεγαλύτερες ταχύτητες και να έχουμε ατυχήματα. Μάλιστα, όσο πιο έξω βγαίνουμε, τόσο πιο σοβαρά είναι, γιατί προφανώς η υψηλότερη τραχύτητα οδηγεί σε περισσότερα ατυχήματα. Είδαμε παραδείγματος χάρη ότι τα προάστια προς τον Ασπρόπυργο αλλά και τα νότια προάστια προς την Βάρη-Βουλιαγμένη, έχουν υψηλότερους δείκτες επικινδυνότητας, αλλά και κυρίως σοβαρότητας, δηλαδή έχουμε πιο σοβαρά ατυχήματα. Εδώ όμως πρέπει να πούμε ότι δεν είναι μόνο αυτό ,διότι υπάρχουν και περιοχές, παραδείγματος χάρη τα βόρεια προάστια στα οποία μπορούν να αναπτυχθούν ταχύτητες, αλλά δεν αναπτύσσεται τόσο πολύ. Αυτό δείχνει ότι εκτός από τους δρόμους που μπορούμε να τρέχουμε, υπάρχει και μία κουλτούρα τόσο στους οδηγούς αλλά και στην αστυνόμευση. Υπάρχουν περιοχές με υψηλότερη αστυνόμευση, δηλαδή τα στοιχεία καταδεικνύουν κατά βάθος την κουλτούρα της περιοχής, γιατί παρόμοιες περιοχές, έχουν διαφορετικές επιδόσεις. Αν η τροχαία είναι λίγο πιο συστηματική και αν οι οδηγοί έχουν μία καλύτερη άνεση στο να αξιολογούν την ζωή και το χρόνο τους, έχουμε λιγότερα ατυχήματα. Όμως στις περιοχές όπως τα δυτικά προάστια και πέρα από το Αιγάλεω, υπάρχει παραβατικότητα γενικότερη.

Ποια στοιχεία υπάρχουν για την Παραλιακή, όπου την Παρασκευή και το Σάββατο το αλκοόλ ρέει άφθονο;

Εκεί καταρχήν έχει καλύτερη αστυνόμευση, οπότε αυτό ήδη επηρεάζει. Δεν τις κάνει καλές όπως και οι κεντρικές περιοχές, αλλά δεν είναι σαν τις δυτικές περιοχές παραδείγματος χάρη από τη μία, από την άλλη και το φαινόμενο της υπερβολικής ταχύτητας με τις κόντρες και δεν είναι εκτεταμένα, δηλαδή ο πληθυσμός στο μεγαλύτερο μέρος, οδηγεί καλά. Αν έχουμε κάποια φαινόμενα τα οποία είναι υπερβολικά, προφανώς υπάρχει η τροχαία, όταν δεν είναι παρούσα η τροχαία, υπάρχουν αυτά τα φαινόμενα. Έχουμε τα ατυχήματα, είναι λίγο πιο αυξημένα από το κέντρο. Αλλά είναι μια ολόκληρη κουλτούρα. Δηλαδή πρέπει να αντιληφθούμε ότι όλοι μαζί το χτίζουμε και η τροχαία και οι οδηγοί αν θέλετε. Οι οικογένειες μαζεύουν τα παιδιά τους όταν τρέχουν ή δεν τα μαζεύουν όταν τρέχουν, το οποίο είναι θεμελιώδες. Αυτό αποτυπώνεται και σε χάρτες και τώρα να πούμε βέβαια ότι υπάρχει μια εξαιρετική προσπάθεια της κυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής να χαρτογραφήσει όχι τις περιοχές αλλά τις θέσεις, είναι έτοιμο, δηλαδή σε λίγες μέρες θα το ανοίξουμε. Γιατί αν ξέρουμε τις θέσεις και οι υπηρεσίες θα βάζουν προτεραιότητα που πρέπει να βελτιώσουν, αλλά όταν είναι στο Ίντερνετ μπορεί να μπαίνει και ο κάθε πολίτης και να βλέπει εδώ είναι επικίνδυνο να προσέχω.

Υπάρχουν αναφορές πως οι υπάρχουσες κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας είναι σε κακή κατάσταση ή δεν λειτουργούν, τι γίνεται με αυτό το ζήτημα και πως θα φθάνουν οι κλήσεις στους αποδέκτες;

Οι κάμερες κατά βάθος αν θέλετε και στα άλλα κράτη, είναι αναλώσιμες. Αφενός είναι οι κάμερες και αφετέρου είναι και το να φτάνουν και οι κλήσεις τους αποδέκτες, αλλά και εκεί αν θέλετε και στο 2 αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση όχι μόνο θα μας φτιάχνει αυτούς τους χάρτες με τις επικίνδυνες θέσεις για να τους ξέρουν και υπηρεσίες και οι οδηγοί, αλλά θα βάλει αρκετές κάμερες και στην Αθήνα και σε όλη την Ελλάδα και θα αυτοματοποιήσει το σύστημα, έτσι ώστε με την παράβαση να έρχεται κατευθείαν SMS ή e Mail. Ήδη υπάρχουν περιοχές όπως η Θεσσαλονίκη, στην οποία αποστέλλεται κατευθείαν. Αυτό είναι για τη δική μας ασφάλεια, δηλαδή δεν είναι για να γκρινιάζουμε πως μας έγραψαν, αλλά το αντίθετο. Οι γονείς θα πρέπει να λένε στα παιδιά να σας γράψουν για να βάλετε μυαλό, ώστε να μην τρέξετε ξανά.

 

Συνέντευξη στο SkaiRadio τον Μάρτιο του 2025

2025-07-22T09:43:33+00:00 March 31st, 2025|Categories: Uncategorized|

Leave A Comment