Νέος ΚΟΚ: Καταλυτικό μέτρο για ασφάλεια και συμφόρηση

Ποια νέα δεδομένα και στοιχεία προκύπτουν από την Ημερίδα των Συγκοινωνιολόγων στην Ελλάδα;

Γίνονται διαρκώς μετρήσεις, και υπάρχουν στοιχεία από διάφορες πηγές στις οποίες φαίνεται ότι κάθε χρόνο τα δεδομένα χειροτερεύουν. Έχουμε 15-16% χειροτέρευση της μέσης ταχύτητας κυκλοφορίας από το 2021 έως το 2024. Αυτό σημαίνει ότι μέσα στο 2027-2028 θα έχουν παραλύσει τα πάντα στην Αθήνα αν δεν κάνουμε κάτι. Η κατάσταση χειροτερεύει συνεχώς και οι Συγκοινωνιολόγοι το έχουμε πει εγκαίρως αλλά ματαίως. Ταυτόχρονα βλέπουμε ποιες λύσεις χρειάζεται να εφαρμοστούν, όπως οι λεωφορειολωρίδες που υπάρχουν, αλλά δεν λειτουργούν, ή η στάθμευση που θα μπορούσε να σχεδιαστεί και να ελέγχεται καλύτερα.

Στην Ελλάδα έχουμε 11 εκατομμύρια Συγκοινωνιολόγους που ο καθένας έχει άποψη και οι υπηρεσίες δεν συντονίζονται μεταξύ τους. Ο Συγκοινωνιολόγος έχει ολόκληρη επιστήμη από πίσω, με δοκιμασμένες λύσεις σε αρκετές πόλεις στον κόσμο. Παρουσιάζει τι γίνεται σε αντίστοιχα προβλήματα συμφόρησης στο εξωτερικό, πώς τα αντιμετώπισαν, πώς θα μπορούσε να εφαρμοστεί στη χώρα μας, αλλά δυστυχώς πρέπει να πούμε ότι ειδικά στην Αθήνα δεν υπάρχει κανένας να ακούσει. Δεν υπάρχει ένας Συγκοινωνιολόγος στην Τροχαία, δεν υπάρχουν Συγκοινωνιολόγοι στους Δήμους και στις Περιφέρειες. Η έλλειψη συντονισμού είναι μόνιμη και η συνολική εξυπηρέτηση χειροτερεύει κάθε χρόνο.

Σε τι ποσοστά κατανέμονται οι νεκροί στην Αττική;

Το 70% των νεκρών σε οδικά ατυχήματα στην Αττική είναι ευάλωτοι χρήστες της οδού: πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές. Η οδική ασφάλεια είναι ένα παράλληλο πρόβλημα με τη συμφόρηση, γι’ αυτό το νέο όριο ταχύτητας των 30 χλμ/ώρα που έχει προταθεί στον νέο ΚΟΚ είναι πάρα πολύ σωστό μέτρο, διότι οι οδηγοί των ΙΧ πιστεύουν πως με τα 50 χλμ/ώρα υπάρχει ασφάλεια και έχουν δίκιο. Αλλά το μέτρο των 30 χλμ/ώρα δεν απευθύνεται στα ΙΧ, απευθύνεται κυρίως στο να σώσουμε τις ζωές εκείνων που είναι έξω από τα οχήματα.

Πως μπορεί να ελεγχθεί το όριο των 30 χλμ/ώρα από την αστυνομία;

Η κυβέρνηση με τον ΚΟΚ έχει άλλα 2 μέτρα τα οποία ελπίζουμε να προχωρήσουν και να λειτουργήσουν γρήγορα. Το πρώτο βήμα είναι να μπουν πολλές κάμερες που θα αστυνομεύουν την ταχύτητα. Οι νέες 3.000 κάμερες μπορούν να μπουν σε όλα τα κρίσιμα σημεία. Ειδικά αν συμβουλευτεί η Τροχαία τους Συγκοινωνιολόγους, μπορούν να μπουν σε τόσα σημεία έτσι ώστε να έχουν πλήρη έλεγχο. Το δεύτερο βήμα είναι ότι αυτές οι κάμερες θα ελέγχουν τόσο τις λεωφορειλωρίδες όσο και την ταχύτητα, το κράνος και θα στέλνουν αυτόματα ψηφιακή κλήση στον παραβάτη και δεν θα περνάει μέσα από τις γραφειοκρατίες της Τροχαίας. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μπαίνουν αρκετές κλήσεις με χαμηλά πρόστιμα. Έτσι, θα γίνει αντιληπτή η αστυνόμευση ώστε να αλλάξουμε την οδηγική μας συμπεριφορά και κατ’ επέκταση να αλλάξει η κατάσταση στην Αθήνα, τόσο από άποψη ασφάλειας όσο και από άποψη συμφόρησης.

Με ένα σύστημα το οποίο στηρίζεται σε γραφειοκρατικό τρόπο διεκπεραίωσης από ανθρώπους, το οποίο προφανώς έχει τα όριά του, δεν μπορούν οι άνθρωποι να συγκεντρώσουν τις κλήσεις, να κάνουν επιβεβαίωση των στοιχείων, να βρουν τις διευθύνσεις και να τις ταχυδρομήσουν, με αποτέλεσμα να φεύγουν πολύ λίγες κλήσεις. Δεν υπάρχει συντονισμός, ενώ οι υπηρεσίες δεν συνεργάζονται μεταξύ τους. Αυτή τη στιγμή πάντως για πρώτη φορά, ειδικά για τις κάμερες, κάθισαν μαζί στο ίδιο τραπέζι η Τροχαία, η Περιφέρεια και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Τον Νοέμβριο του 2024 που λειτούργησαν οι 10 νέες κάμερες του ΟΑΣΑ, αυξήθηκε κατά 50% η ταχύτητα των λεωφορείων που συνεπάγεται πως μετέφεραν 1,5 φορά περισσότερους μετακινούμενους στον ίδιο χρόνο.

Ποια άλλα στοιχεία των Συγκοινωνιολόγων αξίζει να αναφερθούν για τις λεωφορειολωρίδες;

Στις λεωφορειολωρίδες, μόνο το 15% των οχημάτων ήταν λεωφορεία, τα υπόλοιπα είναι μηχανές, ταξί, είναι σταθμευμένα οχήματα, το οποίο τρομερό ζήτημα. Υπάρχει δηλαδή ένα τεράστιο κόστος στη συμφόρηση. Υπάρχει ήδη παράλυση ορισμένες ώρες και σε ορισμένα σημεία, σε λίγο καιρό μάλιστα θα έχουμε σε όλο το λεκανοπέδιο και όλες τις ώρες, ήδη έχουμε αυξημένη συμφόρηση από τις 8 το πρωί μέχρι τις 6 το απόγευμα.

 

Συνέντευξη στην Εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί» στον ραδιοσταθμό Παραπολιτικά 90,1 με τους Σωτήρη Ξενάκη & Βασίλη Σκουρή τον Ιανουάριο του 2025

2025-07-22T09:38:21+00:00 January 29th, 2025|Categories: Uncategorized|

Leave A Comment